Friday, March 4, 2011

~~akak oh akak~~

hampir setahun gak lah akak menaggung sakit pada tulang belakang...since last yer until getting confirmation from Doctor...barulah akak tau sakit yang dia tanggung selame ni adelah disebabkan satu penyakit yg di panggil "slip disc".....cian kat akak....masuk kua hospital pn x baik2 gak...penah masuk hospital coz doktor suh akak rehat2 dari wat keje yg berat2...tiap2 hari akak g wat fisioterapi kat az-zahrah....pg2 nurse tu akan bw akak trn g wat fisio...dalm sejam gak lah selame 4 hari....kua hospital pn masih sakit n masih wat fisio jgk....adelah sekali tu akak dah sakit sgt sampai nak berjalan pn sakit gak....masuk wad skali lg n kali ni cara ke2 doktor wat...masuk kan ubat kat tulang belakang akak....mmg sakit sangat akak cakap....aku tgk dia pn kesian je n aku yg rase skt....huuhhh....hari kedua dia dah blh kua wad...tapi masih dalam mc lg...lame gak lah akak mc..ade dekat sebulan gak...cian akak....pas akak masuk keje balik aku suh akak try tukar department coz akak x blh bediri lame sgt....akhirnye,akak dapat gak tukar bahagian...syukur sgt...tapi dalam sepanjang tu sampailah 21/02/2011 dia ttp menahan sakit jgk.....


pade mula perancangan, nak wat opearation tu 22/02/2011....doktor smua dah tau n agree...dalam mase menunggu ke tarikh tu,seminggu seblum tarikh tersebut,sakit yg di tanggungnye semakin hari semakin sakit....sampai kan tdo malam pn dah x lene sbb menahan sakit tu...19/02/2011 bagun tdo pagi tu trs g az-zahrah n dia ambik 1 injection (thn sakit)....sblm sampai umah balik dari klinik tu...doktor yg nak operate tu call suh datang coz ade bende nak bincang...aku dah cuak kn....balik relex kat umah jap n dalam kol 1130 kua balik...sampai kat klinik tu...jmpe2 doktor dia trs cakap nak operate isnin @21/02/2011...tanpe berpikir panjang terpakse beri kate setuju...n ahad malam dah kn masuk wad.....


20/02/2011 (ahad) jam 2130hrs....aku g hantar dia kt wad az-zahrah bangi....aku tdo kat sane utk teman kn akak....dalam rase takut n risau..aku cube hiburkan hati akak n lupa kan sebentar berkenaan operation esok....aku leke kan akak n terus terlelap sampailah pada hari operation tersebut 21/02/2011 (Isnin)...hati dia dah bertambah takut tapi akak cover smua tu ngan ajak aku main UNO....aku pn main jelah sampailah kol 1400hrs...siap mandi2 n solat...nurse pn datang panggil nak bawa trn g bilik pembedahan...aku dah semakin takut n berdebar2....sampai bawah dia terus masuk bilik tu tanpe menoleh kebelakang....aku tau akak takut....tapi ape yg boleh aku wat hanyelah berdoa pada Allah swt.....

No comments:

Post a Comment